تخطي التنقل

حماس تتعهد بعدم إطلاق صواريخ علي إسرائيل
. كل المسلمين بيسحروا بالباك لكل المسيحيين و  بيأكلوهم و بيسحرولهم و ‏يقطعوهم و يقتلوهم بالأسحار

بان كي مون :المسلمين بيعذبوا المسيحيين زي آلهتهم . يعني تمثيلية قذرة من المسلمين .إوعاك تفتن علي الباك …

في خطوة غير متوقعة‏,‏ ذكرت حركة حماس أن استمرار إطلاق المسلحين الفلسطينيين صواريخ تجاه المدن والبلدات الإسرائيلية‏,‏ أمر في غير أوانه‏,‏ ونفت الحركة أي مسئولية لها عن الهجمات الصاروخية الأخيرة‏,‏ مؤكدة أنها ستعمل علي منع هذه الهجمات‏.‏المسلمين بيسحروا بالباك لكل المسيحيين و بياكلوهم و بيستمنوهم  و بيعذبوهم و ‏يقطعوهم و يقتلوهم بالباك  الإسلامي.. كل المسلمين بيسحروا بالباك لكل المسيحيين و  بيأكلوهم و بيسحرولهم و ‏يقطعوهم و يقتلوهم بالأسحار و بعدين يطلعوهم تاني من الباك زي إتفسوا صب يعني أقصر و أحقر و أغبي عشان يبقوا الجنس الأفضل مع  إن المسلم مش  مخلوق  – المسلم مش إنسي … المسلمين مش ‏بشر أساسا . المسلمين مساحير .

 

<!–

–>

أبونا يوسف أسعد و سر الخرتيت – يوسف أسعد و كنز القرصان الأحمر .أبونا يوسف أسعد و سر الأذن المكسورة

سائق ميكروباص “غلبان” على قدر ما وجدت صديقي يرى الموقف طبيعيا، ويقول لي إن الضباط يوقفون السيارات الفارهة ويتركون الميكروباصات والتاكسيات للي تحتهم “علشان  كله يسترزق”، وراعتني إجابته .. عندما سألته: ولماذا يرضون على أنفسهم المال الحرام؟ إذ أجابني قائلا: ما هو الأمين ده بياخد 350 جنيه هيعملوا إيه؟أبونا الشهيد يوسف أسعد و كنز القرصان الأحمر .أبونا يوسف أسعد و سر الأذن المكسورة.أبونا الشهيد يوسف أسعد و كنز الأنكا.أبونا يوسف أسعد و سر الخرتيت

 

فقلت له لو أني مكانه لن أفعل وتكفيني جنة عرضها السماوات والأرض أما أن أرتشي وأنا أعلم علم اليقين أن المرتشي في النار فهذا ما لن أفعله.

أجابني صديقي: إنت ماشي، بس كله دلوقتي بيعمل كده.

قلت له بس ده مش مبرر إن علشان كله بيعمل كده إن ده الصح.

رد علي مبرراً أن الحصول على الرشوة هو الحل الوحيد للعيش بحياة كريمة، ومهما أخبرته عن أناس أعرفهم يعملون في عملين وثلاثة ولا يمدون أيديهم للحرام أجد نفس الرد: طيب ويتعبوا نفسيهم ليه.

للأسف صديقي هذا هو أغلب الشباب الذي نشأ للأسف يرى أن الرشوة والاحتكار هي السبيل الوحيد للعيش في هذا الوطن، وللأسف معهم حق، فلو لم يضع المرء نُصب عينيه أن الدنيا دار ابتلاء وليست دار راحة “ولقد خلقنا الإنسان في كبد * أيحسب أن لن يقدر عليه أحد” فلن يصبر على حاله وسيلجأ للرشوة أو السرقة وغيرها من الأساليب الملتوية لجمع المال.

إني لا أرى الوضع في مصر إلا مترديا بشدة، ومهما كثُر الناصحون لا أجد إلا أن مصر تمضي دائما عكس الاتجاه الصحيح ولا أعرف السبب ولكني أشعر باليأس من قيام أي إصلاح حقيقي….

المسلمين بيسحروا بالباك لكل المسيحيين و بياكلوهم و بيستمنوهم  و بيعذبوهم و ‏يقطعوهم و يقتلوهم بالباك  الإسلامي.. كل المسلمين بيسحروا بالباك لكل المسيحيين و  بيأكلوهم و بيسحرولهم و ‏يقطعوهم و يقتلوهم بالأسحار و بعدين يطلعوهم تاني من الباك زي إتفسوا صب يعني أقصر و أحقر و أغبي عشان يبقوا الجنس الأفضل مع  إن المسلم مش  مخلوق  – المسلم مش إنسي … المسلمين مش ‏بشر أساسا . المسلمين مساحير .    الرهبان و القساوسة و الأساقفة و بطرك الكنيسة من و مع المسلمين و في خدمة المسلمين و الباك الإسلامي و الباقي هجص و باك… يعني تمثيلية قذرة من الميتين في الباك الإسلامي .القس مسلم !!!….ــالرهبان و القساوسة و الأساقفة و بطرك الكنيسة من و مع المسلمين و في خدمة المسلمين و الباك الإسلامي و الباقي هجص و باك… يعني تمثيلية قذرة من الميتين في الباك الإسلامي . القس مسلم – القس قذر!!!الرهبان و القساوسة و الأساقفة و بطرك الكنيسة من و مع المسلمين و في خدمة المسلمين و الباك الإسلامي و الباقي هجص و باك… يعني تمثيلية قذرة من الميتين في الباك الإسلامي .القس مسلم !!!….القس باك للمسلمين …مصريات جورج يوسف

wa_bashir_al_sabirin 

7 Trackbacks/Pingbacks

اترك رد

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

شعار وردبرس.كوم

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   /  تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   /  تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   /  تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   /  تغيير )

Connecting to %s

%d مدونون معجبون بهذه: